Manavgat'ta 5 yıldızlı bir otelde çalışan evli ve 1 çocuk annesi Sultan KurÅŸun, önceki yıl banka kredisi kullandı. Koronavirüs salgını nedeniyle çalıştığı otel bu yıl açılmayan KurÅŸun, kredi borcunu ödeyemedi. Banka tarafından hakkında icra iÅŸlemi baÅŸlatılan Sultan KurÅŸun, gecikme faizleriyle birlikte 20 bin lira olan borcunu ayda 2 bin lira olmak üzere 12 ayda ödemeyi taahhüt etti. Sultan KurÅŸun, borcunun ödemelerini kolaylaÅŸtırmak amacıyla internet üzerinden uygun kredi araÅŸtırması yaptı. Geçen çarÅŸamba günü sosyal medyada '6 ay ödemesiz banka kredisi' baÅŸlığıyla verilen reklamdaki forma iletiÅŸim bilgilerini yazan KurÅŸun'u kısa süre sonra telefonla banka görevlisi olduÄŸunu söyleyen kadın aradı. Kadın, Sultan KurÅŸun'a özel bir bankadan ilk 6 ay ödemesiz 40 ay vadeyle 20 bin lira kredi verileceÄŸi bildirildi. GörüÅŸmede KurÅŸun'dan kiÅŸisel bilgilerini alan kadın, cep telefonuna gelen onay kodlarını söylemesini istedi. Sultan KurÅŸun da tüm bilgileri verdi. KurÅŸun, oÄŸlunun uyarısıyla internet bankacılığı üzerinden hesabını kontrol ettiÄŸinde hesabında bulunan 5947 liranın 3 seferde F.B. adlı bir kiÅŸinin hesabına aktarıldığını gördü.
Ertesi gün banka ÅŸubesine giden Sultan KurÅŸun'a görevliler, dolandırıldığını, iÅŸlemlerin kendi ÅŸifre ve kodlarıyla yapıldığı için bir ÅŸey yapamayacaklarını söyledi. Bunun üzerine Sultan KurÅŸun, jandarmaya baÅŸvurdu.
'SİZE GELEN TÜM ONAY KODLARINI ONAYLAYIN'
YaÅŸadıklarını DHA muhabirine anlatan Sultan KurÅŸun, ÅŸöyle konuÅŸtu:
"Sosyal medyada kredi saÄŸlayan firmanın linkine tıkladım, bir süre sonra bir kadın aradı. 'Özel bir bankadan arıyorum, 20 bin TL, 6 ay ödemesiz, 6 ay sonra ödemesi baÅŸlayan bir kredimiz mevcut, 40 ay vadeli, ayda 400 TL ödemeli hesabınıza geçireceÄŸim' dedi. 14 dakika görüÅŸtük. Benden T.C. kimlik numaramı istedi, 'Sizin bankamızda hesabınız yok, bu sebeple size hesap açacağım' diyerek, tüm bilgilerimi aldı. Sonra, 'Sizi müdürüm arayacak, onay iÅŸlemlerini müdürüm yapacak ve müdürümle devredeceÄŸiz' dedi. Ben bunun üzerine Manavgat merkezinde bulunan banka ÅŸubesine gittim. Oradayken aynı kadın yeniden aradı, 'Müdürüme veriyorum' diyerek, telefonu erkek bir ÅŸahsa verdi. Erkek olan ÅŸahıs da 'ATM'ye kartınızı takın, ben sizi yönlendireceÄŸim, vereceÄŸim hesap numarası sizin adınıza açılmış hesap numarası, hesabınızdaki tüm parayı teminat olarak bu hesaba havale edin, size gelen tüm onay kodlarını onaylayın' dedi. Ben hesaba girmek için bekliyordum ancak tüm iÅŸlemleri kendileri yapıyormuÅŸ. Ben sadece telefonuma gelen tüm mesajları onayladım. Ancak karşıdaki ÅŸahıs benim tüm bilgilerimi kullanarak kendi cep telefonundan benim hesabıma ait internet ÅŸubesini cep telefonuna eÅŸleÅŸtirmiÅŸ ve hesabımda bulunan tüm paralarımı bir ödeme ÅŸirketi üzerinden F.B. adlı ÅŸahsa göndermiÅŸ."
'BİZ DOLANDIRICI MIYIZ?'
Tüm bunları yaÅŸarken dolandırılabileceÄŸinin aklına geldiÄŸini aktaran Sultan KurÅŸun, "Telefondaki kiÅŸiye 'Sen bu bilgileri alıyorsun, hesabımdaki paranın hepsini alsan ben bir ÅŸey yapamam' dedim. O da bana 'Olur mu hanımefendi, biz dolandırıcı mıyız?' diyerek tepki gösterdi?" dedi.
Jandarmaya baÅŸvuran Sultan KurÅŸun, dolandıranlardan ÅŸikayetçi olduÄŸunu belirterek, suçluların yakalanarak adalete teslim edilmesini istedi.

Mithat ABAKAN/MANAVGAT(Antalya), (DHA)