Burdurlu kadınlar bocce topu yapıyor
Burdurlu kadınlar bocce topu yapıyor
Turizm Haftası'nda mezuniyet töreni
Turizm Haftası'nda mezuniyet töreni
Dizlerde ağrı, kireçlenme habercisi olabilir
Dizlerde ağrı, kireçlenme habercisi olabilir
Holding binasına ateş açıldı
Holding binasına ateş açıldı
31 Ocak 2011 Pazartesi - 11:59

Hızlı büyüyen şirketler

Deloitte’in, raporunda İlk 250 Global Perakendeci" sıralamasında bulunan Migros Ticaret ve BİM’in, aynı zamanda "En Hızlı Büyüyen İlk 50 Perakendeci" sıralamasında da yer aldığına dikkat çekildi.

Hızlı büyüyen şirketler
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Deloitte’in, “Yeni pazarlara açılmak: Perakendenin Küresel Güçleri 2011” raporunda global ekonomik düşüş nedeniyle tüketicilerin dikkatli davranmaya başlaması sonucunda satışlarda büyümenin durduğu ancak şirketlerin karının yükseldiği vurgulanarak, "İlk 250 Global Perakendeci" sıralamasında bulunan Migros Ticaret ve BİM’in, aynı zamanda "En Hızlı Büyüyen İlk 50 Perakendeci" sıralamasında da yer aldığına dikkat çekildi.
Deloitte’den yapılan yazılı açıklamada kuruluşun, “Yeni pazarlara açılmak: Perakendenin Küresel Güçleri 2011” raporunda perakende sektöründeki şirketlerin 2009 mali yılındaki durum ve gelişmelerinin incelendiği bildirildi. Raporda, global ekonomik düşüşün sonucu olarak 2009 yılında mevcut kredilerin tükendiği ve tüketicilerin daha dikkatli davranmaya başladığı belirtilerek, buna paralel olarak 2009 mali yılında dünyanın en büyük 250 perakendecisinin satışlarında düşüş gerçekleştiği kaydedildi. Raporda şirketlerin masraflarını azaltma ve mal stoklarını düzenleme çalışmalarının olumlu sonuçlandığı belirtildi. Raporda, dünyanın en güçlü ilk 250 perakende şirketinin toplam net karının 2008’de yüzde 2.4 iken, 2009’da yüzde 3.1’e yükseldiğini bilgisi verildi. Raporda, yer alan, Dünyanın En Hızlı Büyüyen İlk 50 Perakendeci sıralamasında 3 milyar 691 milyon dolar satışla Migros Ticaret'in 4’üncü sırada, 3 milyar 440 milyon dolar satışla da BİM'in 6’ncı sırada bulunduğu vurgulandı. Raporda, son 20 senedir öngörülen globalleşmenin "gerçekleşmesinin" beklendiği ancak şirketlerin çok iyi bir stratejiyle hareket etmeleri gerektiği kaydedildi.

-SATIŞLAR AZALSA DA KARLAR ARTIYOR-

Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel, perakendecilerin, maliyetlerini azaltmak konusunda hızlı davrandığını ve bunun avantajlarından faydalandığını belirterek, “Satışlarda düşüşler olmasına rağmen şirketlerin karının arttığı görülüyor. Gelişmiş pazarlardaki talep yetersiz kalırken, gelişmekte olan pazarlardaki talebin artan nüfusun da etkisiyle giderek arttığı gözlemleniyor. Bu durumun perakendecilik sektöründe globalleşmenin gerçekleşmesinde rol oynayacağını düşünüyorum ancak şirketlerin bu konuda dikkatli olması gerekiyor” dedi.

-İLK 10 ŞİRKET DEĞİŞMEDİ ANCAK SATIŞLARINDA DÜŞÜŞ GÖRÜLÜYOR-

Tüm bölgelerde perakendecilerin satışların büyümesi konusunda bir düşüş yaşadığı ancak Afrika ve Orta Doğu dışındaki bölgelerde karlılıkta artış olduğu belirtilen Raporda, “En fazla artış görülen Latin Amerika’da kar marjı yüzde 1.4’ten yüzde 3.3’e yükseldi. ABD’deki perakendecilerin karlılığı yüzde 1 civarında artış göstererek 2009 mali yılında yüzde 3.4 olarak gerçekleşti. 2008 yılında yüzde 2.5’lik kar marjı 2009’da yüzde 3.5’e yükselen İngiltere en yüksek kar marjına sahip ülke oldu. Yüzde 7.1 ile de en hızlı büyüme oranına sahip ülkeler arasında yer aldı” ifadeleri kullanıldı. “İlk 250 Global Perakendeci 2009’ listesinin Zirvedeki 10’u şöyle:
“Wal-Mart, Carrefour, Metro, Tesco, Schwarz, Schwarz, The Kroger Co., Costco, Aldi, Home Depot, Target Corp.”
Raporda, listedeki ilk 10 şirketin bir önceki yılınkilerle aynı ancak Carrefour S.A., Metro, Costco ve Home Depot’nun satışlarında düşüş olduğu görüldüğü belirtilerek, “Sadece Tesco ve ucuzluk mağazaları olan Schwarz ile Aldi’nin ‘İlk 250’ şirketin ortalama büyümesinin üstünde satış büyümesi gerçekleştirdiği belirtiliyor” denildi.

-GLOBALLEŞEN ŞİRKETLERİN İYİ BİR STRATEJİSİ OLMASI GEREKİYOR-

Raporda, ABD, perakende satışlarını iyileştirmeye çalışırken Avrupa’nın kredi piyasasının gergin olduğuna, global ekonomik büyümenin ağırlıklı olarak gelişmekte olan pazarlarda devam ettiğine dikkat çekilerek, şöyle devam edildi:
“Tüketici harcamaları bu pazarların çoğunda hızla artıyor. Gelişmiş ülkelerdeki perakendeciler, kendi pazarları yavaş büyüyeceği için yeni bölgelere geçiş yapmaya çalışıyor. Globalleşmeyi planlayan perakendecilerin etkin ve sonuç odaklı stratejileri olması gerekiyor. Uzun vadeli yatırımlar yapmaya hazır olmaları, yerli satıcılara kendilerini tanıtmaları ve müşteri bağlılığı konusunda dikkatli çalışmalar yapmaları önem vermeleri gereken konular arasında yer alıyor. Perakende satış alanında geçtiğimiz 20 yıl boyunca öngörülen globalleşmenin sonunda gerçekleşmesi bekleniyor.

 
İndirirse hoca indirir
 
Sevgiliye ağaç
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Reel birim ücreti
DİSK-AR, kriz döneminden bu yana daha az kişi ile daha çok iş yapmak “zorunda ...
Üç yılda 73 milyon TL unutuldu
İSMMMO Başkanı Yahya Arıkan, bankalarda son 3 yılda 73 milyon TL’nin unutulup ...
“6 sıfır attık”
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Bülent Gedikli eskiden bol sıfırlı Türk ...
 
Hedefi 30 milyar dolar
PepsiCo, Rusya’daki Wimm-Bill-Dann şirketinin alınmasıyla ilgili olarak ...
ÖTV düzenlendi
ÖTV beyannameleri ve bildirimleri düzenlendi. Ocak 2011 dönemine ait olup, ...
Dış ticaret açığı
İhracat 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 11.5 artarak 113 milyar ...
 
Para arzı arttı
En geniş tanımlı para arzı M3, 7-14 Ocak tarihleri arasında 4 milyar 393.4 ...
Sanayide istihdam
Her 100 sanayiciden 20’si gelecek 3 aylık dönemde yeni istihdam artışı ...
Açlık sınırı 870 TL
Türk-İş, Ocak ayında dört kişilik bir ailenin açlık sınırının 870.37 TL’ye ...
 
Dursun Gündoğdu
Akıllanmayacağız... Emekli polisi teleferiğin başına getirdiler
YAZARLAR
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Çılgın Türk
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Tünektepe teleferik faciası
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Gelsin dövizler
İsa Altun
İsa Altun
Belediye başkanı olmak...
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Nasıl çıkılır bu işin içinden?
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
Nisan'da burcunuzda gerçekleşen tam Güneş tutulması ile önümüzdeki altı ay büyük bir değişim yaşayacaksınız. Bu süreçte ...
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva