Tartıştığı husumetlisini tabancayla öldürdü
Erdoğan’ı dinlemeden müzakerelere kapıları kapatmam
Antalya'da denizaltı heyecanı
Antalya'nın çocuk valisi makamı devraldı
19 Ocak 2021 Salı - 11:39

NASA, Türkiye'nin kuraklık haritasını yayımladı

NASA Ulusal Kuraklık Azaltma Merkezi, Yerçekimi Kurtarma ve İklim Deneyi İzleme (GRACE-FO) uydu ölçümleriyle, Türkiye'nin kuraklık haritalarını yayımladı. Yağışların mevsim ortalamasının altında olduğuna dikkat çekilen haritalarla, Türkiye'nin çoğu bölgesinin şiddetli kuraklık yaşadığı vurgulandı.

NASA, Türkiye nin kuraklık haritasını yayımladı

NASA Ulusal Kuraklık Azaltma Merkezi, 11 Ocak 2021 günü GRACE-FO uyduları tarafından kaydedilen, Türkiye'nin yer altı suyu ve toprak nemi ölçümlerine ilişkin iki harita yayımladı. Daha önce Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nce yayımlanan meteorolojik haritalarda Türkiye'nin yüzde 80'inden fazla alanında 'olağanüstü şiddetli kurak ve şiddetli kurak' verilerinde olduğu gibi NASA'nın yayımladığı benzer iki haritada şiddetli kuraklık tehlikesine işaret edildi.

BAKAN YARDIMCISI PAYLAŞTI

NASA'nın Türkiye'deki şiddetli kuraklığı gösteren haritalarını Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Emin Birpınar, “Ülkemizdeki kuraklık şimdi de NASA'nın radarında" ifadesiyle sosyal medya hesabında paylaştı. Haritaları sosyal medyada paylaşan İstanbul Teknik Üniversitesi Meteoroloji Mühendisliği'nden Doç. Dr. Barış Önol ise, “NASA tarafından uydu gözlemlerinden alınmış 11 Ocak itibariyle yer altı suyu ve toprak nemindeki durum. Normallere göre su eksikliği, yani kuraklık ciddi seviyede. Son yağışlar durumu biraz olsun iyileştirmiştir ama durum ciddi" dedi.

İSTANBUL SON 15 YILIN EN DÜŞÜK SEVİYESİ

NASA'dan yapılan açıklamada, 2021 başladığında, Türkiye'nin çoğu bölgesinde şiddetli kuraklık yaşandığı vurgulandı. Ülkenin en kalabalık şehri olan İstanbul civarındaki çok sayıda rezervuarın, 15 yılın en düşük su depolama seviyelerine ulaştığı, koşullar böyle devam ederse mahsul üretiminin tehdit altında olabileceği uyarısı yapıldı.

1981-2010'A GÖRE YÜZDE 48 DÜŞÜŞ

2019'da da yaz ve sonbahar aylarının çoğunlukla yağmurdan mahrum kaldığı, rezervuarlardaki su seviyelerinin azaldığı belirtilen açıklamada, 2020'nin ikinci yarısında ise oldukça az yağışla son beş yılın en kurak aylarının yaşandığı kaydedildi. Temmuz 2020'den bu yana, Türkiye'deki hemen hemen tüm illerin neredeyse her ay ortalamanın altında yağış aldığı belirtilerek, ekimden aralık ayına kadar, ülke genelinde yağışların, 1981-2010 ortalamasından yüzde 48 daha düşük olduğu vurgulandı.

HARİTALARDA ŞİDDETLİ KURAKLIK UYARISI

İlk harita, GRACE-FO uyduları tarafından ölçülen 11 Ocak 2021 itibariyle sığ yer altı suyu depolamasını gösteriyor. Renkler, yağış yüzdesini veya yer altı suyu miktarının uzun vadeli kayıtlarla (1948-2010) nasıl karşılaştırıldığını gösteriyor. Mavi alanlarda normalden daha fazla su bulunduğu, turuncu ve kırmızı alanlarda daha az su bulunduğuna işaret ediliyor. Açıklamada, akiferlerdeki (Ekonomik olarak önemli miktarda suyu depolayabilen ve yeterince hızlı taşıyabilen geçirimli jeolojik birimler) yer altı sularının, birçok ülkede mahsul sulama ve içme suyu için önemli bir kaynak, ayrıca kurak dönemlerde akarsuları besleyebileceği kaydedildi. Yer altı sularının kuraklıktan geri dönüşünün ise aylar alacağı vurgulandı.

İkinci harita ise topraktaki bitki kök bölgeleri için önemli olan yüzeydeki nem oranlarını gösteriyor. 11 Ocak 2021 tarihi itibariyle yapılan ölçümlere göre tarımsal üretim açısından büyük önem arz eden bu oranlarda da kuraklık ciddi boyutlarda gözüküyor. Ancak gerçekleşecek yağışlarla bu oranların olumlu yönde çok hızlı değişim yaşayabileceği de kaydedildi.

NASA ULUSAL KURAKLIK AZALTMA MERKEZI, YERCEKIMI KURTARMA VE IKLIM DENEYI IZLEME (GRACE-FO) UYDU OLCUMLERIYLE TURKIYE'NIN KURAKLIK HARITALARINI YAYIMLADI. YAGISLARIN MEVSIM ORTALAMASININ ALTINDA OLDUGUNA DIKKAT CEKILEREK, TURKIYE'NIN COGU BOLGESININ SIDDETLI KURAKLIK YASADIGI VURGULANDI. IKINCI HARITA ISE TOPRAKTAKI BITKI KOK BOLGELERI ICIN ONEMLI OLAN YUZEYDEKI NEM ORANLARINI GOSTERIYOR.(FOTO:ANTALYA-DHA)

NASA'NIN TURKIYE'DEKI SIDDETLI KURAKLIGI GOSTEREN HARITALARINI CEVRE VE SEHIRCILIK BAKAN YARDIMCISI PROF. DR. EMIN BIRPINAR, ULKEMIZDEKI KURAKLIK SIMDI DE NASA'NIN RADARINDA" IFADESIYLE SOSYAL MEDYA HESABINDA PAYLASTI.(FOTO:ANTALYA-DHA)

Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)

AHESEN Genel Sekreteri: Vatandaşlar 'Biz ne zaman aşı olacağız' diye soruyor

Elmalılı'nın orijinal ikinci meali, torunundaki arşivde bulundu
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

ALANYA İL OLSUN 19 Ocak 2021 Salı 21:45

sondajlar derhal kapatılmalı. asat mı dsi mi kim kapatacaksa

Yorumu oyla      1      1
serikli 19 Ocak 2021 Salı 13:45

Yorumu oyla      1      1
AHESEN Genel Sekreteri: Vatandaşlar 'Biz ne zaman aşı olacağız' diye soruyor
TÜRKİYE'de koronavirüs (Covid-19) aşılaması sağlık çalışanlarına yapılmaya ...
Uygun Fiyatlı Kurumsal Araç Kiralama Hizmeti
Lara rent a car firması arayan kişilerin bir numaralı adresi haline gelen ...
'Çevreci orfoz'un mesajı Asya ve Avrupa'ya ulaştı
DENİZLERDEKİ plastik kirliliğine dikkati çekmek için Antalya Akvaryum'un ...

Ramazan İpek'ten, 'en ölümcül mermi' paylaşımı
ANTALYA'da, işkence uygulayıp ölümle tehdit ettiği 12 yıllık eşi Melek ...
Jandarmadan driftli evlilik teklifine 78 bin 137 lira ceza
ANTALYA'nın Serik ilçesinde İsmail Göksu'nun (29) okul bahçesinde kız ...
'Baby karpuz' sadece 5 gram
ANTALYA'da bir tarım firmasının, mini sebzeler kategorisindeki yeni ürünü ...

Denizdeki 'hayalet ağlar', 600 yıl 'avlanıyor'
AKDENİZ Üniversitesi (AÜ) Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. ...
Markette avokado çekirdeği ile alışveriş
ANTALYA'nın Alanya ilçesinde üreticinin geçim kaynağı olan avokado, market ...
Çalıştırmak istediği otomobili yandı
ANTALYA'nın Alanya ilçesinde park halindeki otomobil, sürücüsü araca binip ...

Kepez yeniden AKP’ye geçer mi?
Ulusal Egemenlik
Yerel halk iyi ki varsın
Tünektepe teleferik faciası
Belediye başkanı olmak...
Nasıl çıkılır bu işin içinden?

Nisan'da burcunuzda gerçekleşen tam Güneş tutulması ile önümüzdeki altı ay büyük bir değişim yaşayacaksınız. Bu süreçte ...