Burdurlu kadınlar bocce topu yapıyor
Burdurlu kadınlar bocce topu yapıyor
Turizm Haftası'nda mezuniyet töreni
Turizm Haftası'nda mezuniyet töreni
Dizlerde ağrı, kireçlenme habercisi olabilir
Dizlerde ağrı, kireçlenme habercisi olabilir
Holding binasına ateş açıldı
Holding binasına ateş açıldı
24 Ağustos 2011 Çarşamba - 18:12

Yeni Rakı yeni sahibinde

Alkollü içki üreticisi ve dağıtım şirketi Mey İçki, Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) onayı ve Alman Rekabet Kurulu ile birlikte Türk Rekabet Kurulu’nun(RK) da şartlı izninin alınmasının ardından Diageo’nun oldu.

Yeni Rakı yeni sahibinde
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Satış işleminin tamamlanmasına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Diageo ile 21 Şubat 2011’de 2.1 milyar dolarlık bir satış anlaşması imzaladıklarını hatırlatarak, “Bugüne kadar geçen sürede TAPDK ile Rekabet Kurumu’ndan gerekli izin işlemlerini tamamladık ve dün satış işlemini sonlandırdık. Artık Mey İçki, Diageo’nun bünyesine katılmıştır” dedi.
Diageo’nun, Mey’e yaptığı bu yatırımın, sektör açısından tarihi bir dönüm noktası olduğuna dikkat çeken Yorgancıoğlu, “Bu güçlü iş birliğinden doğacak sinerjinin, yeni satış kanalları ve kampanya fırsatlarını beraberinde getireceğine, Türk alkollü içki ürünlerine ve özellikle rakımıza, uluslar arası pazarlarda daha fazla ihracat imkanı sağlayacağına inanıyorum” dedi. Toplantıda konuşan Diageo Avrupa Başkanı Andrew Morgan, Türkiye’nin dinamik ve büyüyen bir piyasa olduğunu, Mey’in satın alınmasıyla birlikte buradaki alkollü içki pazarının kendilerine açıldığını ve Türkiye’nin, kendilerine güzel fırsatlar sunacağını kaydetti.

-“BÜYÜME ORANINIZ GÖZÜMÜZÜ KAMAŞTIRDI”-

Türkiye ekonomisinden bahseden Morgan, “Ekonomik büyüme oranları ile gözümüzü kamaştıran ülkeniz, her zaman GSYİH oranları ile ilgilimizi çekmiştir. Artık, Türkiye’de iyi sicili olan, en önemli şirketle birlikte hareket edeceğiz. Böyle bir pazarda, büyüyen orta sınıfa ulaşma imkanını sağlayacağız. Tüm markalarımız için büyüme açısından önemli bir fırsat olacak” dedi.

-“800 BİN KİŞİ HER YIL İÇKİ TÜKETİCİSİ OLUYOR”-

Türkiye’de yüzde 60’ı 35 yaşın altında olan ve her yıl 800 bini aşkın kişinin alkollü içki tüketicisi olduğuna dikkati çeken Andrew Morgan, bu pazarda uzun süre kalma stratejisi izlediklerini vurguladı.
Diageo’nun, 180 ülkede pazarı olduğunu ve 20 bini aşkın çalışanı bulduğunu söyleyen Andrew Morgan, dünyanın çeşitli ülkelerinde üretim tesisleri olan şirketin hisselerinin, Londra ve New York borsalarında işlem gördüğü bilgisini vererek, “Bu deneyimle Türkiye’ye geliyoruz. Bu çok önemli bir satış işlemi. Dünyadaki büyüme oranımızı bu şekilde geliştirmiş olacağız” dedi. Türkiye’nin Diageo için öneminden bahseden Morgan, “Türkiye, bizim için çok uzun dönemli stratejik yatırım imkanı sağlıyor. Orta sınıfla güçlenen bir pazar var ve biz buraya uzun süreli geldi. Mey İçki’nin satış ağı sayesinde uluslar arası markalarımızı 50 bini aşkın satış noktasına ulaştırmış olacağız” dedi.

-“YENİ RAKI, ALMANYA, ORTADOĞU, ÇİN’DE YAYGINLAŞACAK”-

Türkiye için rakının önemini bildiklerini dile getiren Morgan, “Ulusal içki olarak görülen Yeni Rakı’yı, bünyemize katmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni Rakı’nın, pozisyonunu daha da güçlendirmeyi, özellikle Almanya, Ortadoğu ve Çin’de daha yaygın olmasını sağlayacağımızı düşünüyoruz. Mey'in satın alınmasıyla birlikte Rusya pazarına da girmeyi hedefliyoruz” dedi.
Mey İçki’nin, Diageo Avrupa’nın bir parçası olmasından memnuniyet duyduklarını belirten Morgan, Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu ve tüm ekibini tutacaklarını açıkladı. Morgan, konuşmasının sonunda, “Çok sorumlu kurumsal yurttaş olarak davranacağımızı taahhüt ediyorum” dedi.

-“HEDEFİMİZ, SATIŞLARIN YARISININ GELİŞEN PİYASALARDAN ELDİ EDİLMESİ”-

Toplantının sonunda Andrew Morgan ve Galip Yorgancıoğlu gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bir soru üzerine Morgan, stratejilerinin dünyada satış oranlarını artırmak üzere kurulu olduğunu, daha çok büyüyen ve gelişen piyasalarda paylarını artırmak istediklerinin altını çizerek, “Hedefimiz, satışlarımızın yarısını gelişen piyasalardan elde edilmesidir. Cazip gelişen bir piyasa, bu stratejinin önemli bir parçası. Batı Avrupa’daki ülkelerin pek çoğunda büyüme düşük gerçekleşiyor. Avrupa’da tüm satışların yüzde 20’si, büyüyen pazarlardan geliyor. Biz de bu pazarlarda satışı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

-“TÜRKİYE’DE ANALİZ SÜRECİ YAŞADIK”-

Türkiye pazarına ilişkin tereddüt yaşayıp, yaşamadıklarının sorulması üzerine Morgan, şu karşılığı verdi:
“Tereddüt değil ama analiz süreci yaşadık. Türkiye’de bizim sektörümüzü düzenleyen mevzuat oldukça tipik Avrupa mevzuatına benziyor. Bizim, ‘sektöre, çok aşırı bir kısıtlama gelir mi’ gibi korkumuz yok. Türk hükümeti çok dengeli bir tutum izliyor ve bunun devam edeceğini bekliyoruz. Çünkü çok sayıda turist çeken bir ülke. Rakı gibi bir içki, bu büyük ülkenin ulusal mirasının önemli bir parçası. Bundan dolayı da dengeli tutumun Türkiye’de, alkol tüketimi açısından devam edeceğini düşünüyoruz. AB ile müzakereler çerçevesinde de ilerleyen yıllarda vergi oranlarının o seviyelere çekileceğini düşünüyoruz.”

-“BEDEL KONUŞMAK İÇİN ÇOK ERKEN”-

Mey İçki’nin cin ve likör markalarına satışı ve satış bedeline ilişkin bir soru üzerine ise Galip Yorgancıoğlu, cin pazarının 1 milyon litre, likör pazarının 500-600 bin litre olduğuna işaret ederek, “Bedel konuşmak için çok erken. Bunlar bizim çok sevdiğimiz markalar, fakat koşullu bir onay olduğu için markaların kısa zamanda değerlendirmesini yapacağız, yerli ve yabancı alıcılar için görüşmelerimizi başlatacağız” yanıtını verdi.

-“RAKI PAZARINDA YÜZDE 7’LİK DÜŞÜŞ VAR, BÜYÜME BEKLEMİYORUZ”-

ÖTV artışıyla birlikte rakı pazarında büyüme beklemediklerini dile getiren Yorgancıoğlu, şunları söyledi:
“Rakı pazarı, beklediğimiz şekilde küçülmeye devam ediyor. ÖTV artışıyla birlikte toplam pazarda yüzde 6-7 düşüş var. Bu yılın sonuna kadar pazarın bu seviyelerde seyredeceğini düşünüyoruz. Büyüme beklemiyoruz.”
Toplantıda verilen bilgilere göre, içki portföyünde Johnnie Walker, J&B, Smirnoff, Gordon’s ve Baileys gibi dünyaca ünlü markaları bulunduran Diageo, bu satın almayla birlikte başta Yeni Rakı olmak üzere, Mey İçki’nin rakı, votka ve şarap kategorilerinde yer alan 34 diğer markayı bünyesine katmış oldu. Böylelikle Mey İçki, bütün olarak Diageo Avrupa ailesine dahil olurken, hızlı büyümekte olan alkollü içki pazarındaki konumunu da sağlamlaştırmış olacak. Satışın tamamlanmasının ardından markanın, Türkiye’deki satış ve pazarlama çalışmaları en kısa sürede Mey İçki’nin faaliyetleri ile entegre edilmesi, söz konusu işlemlerin yaklaşık iki ay sürmesi tahmin ediliyor.(ANKA)

 
Başkanın kaçamağı böyle görüntülendi
 
Emniyet Genel Müdürlüğü'nde yeni atamalar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Borçlu işveren de devlet teşviğinden yararlanabilecek
Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) olan borçlarını tecil ve taksitlendirmemiş ...
Ekonomi ne olacak?.. Döviz nereye gidiyor?
ABD ve Avrupa'daki ekonomik krize ilişkin değerlendirmelerde bulunan Antalya ...
Solinda karpuzun ihracatı başladı
DÜNYADA biri Antalya 'da olmak üzere sadece 4 üretici tarafından üretilen ...
 
Patron, 'İyi çalıştın' dedi, çalışanı şirkete ortak etti
Eski Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Faruk Süren sahibi olduğu Makina ...
Dış borç stoku 85 milyar dolara yükseldi
Türkiye’nin kısa vadeli dış borç stoku Haziran ayı itibariyle 2010 yılı ...
Para arzı 681 milyar TL'ye ulaştı
En geniş tanımlı para arzı M3, 29 Temmuz-5 Ağustos tarihleri arasında ...
 
150 bin lise mezununa iş kapısı
Lise mezunlarına iş kapısı açılıyor. Yıl sonuna kadar birçok ilde 150 ...
Dış ticaret açığının beşte üçü beş ülkeden
Türkiye’nin 2011 yılının ilk yarısında 53 milyar 978 milyon dolara ulaşan ...
Hazine teşvike bağladı
Hazine Müsteşarlığı, Haziran ayında toplam 4 milyar 670 milyon TL tutarındaki ...
 
Dursun Gündoğdu
Akıllanmayacağız... Emekli polisi teleferiğin başına getirdiler
YAZARLAR
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Çılgın Türk
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Tünektepe teleferik faciası
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Gelsin dövizler
İsa Altun
İsa Altun
Belediye başkanı olmak...
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Nasıl çıkılır bu işin içinden?
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
Nisan'da burcunuzda gerçekleşen tam Güneş tutulması ile önümüzdeki altı ay büyük bir değişim yaşayacaksınız. Bu süreçte ...
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva