Rapunzel operasına çocuklardan yoğun ilgi
Rapunzel operasına çocuklardan yoğun ilgi
Mesut Kocagöz'ün tutukluluğuna itiraz reddedildi
Mesut Kocagöz'ün tutukluluğuna itiraz reddedildi
Muratpaşa'da konser var
Muratpaşa'da konser var
Zeynep Bastık ameliyat olacağını duyurdu
Zeynep Bastık ameliyat olacağını duyurdu

İsa Altun

Çalışanlar sosyal medyayı nasıl kullanmalı?
21 Eylül 2016 Çarşamba

Sosyal medya, artık hem devlet kurumlarında hem de özel sektörde çalışanlar için oldukça dikkatli kullanılması gereken bir mecra haline geldi. Bir anlık öfkeyle yazılan tweetler çalışanların işten atılmasına bile neden olabiliyor! Bu yüzden artık birçok şirket sosyal medyada itibar kaybına uğramamak için sosyal medya kullanım rehberleri oluşturmaya başladı ve çalışanlarını sosyal medya eğitimlerine gönderiyor.
 
İletişim Uzmanı ve Sosyal Medya Danışmanı Nurhan Demirel çalışanların sosyal medya kullanımı hakkında bilgi verdi ve şirketlerin karşılaşabileceği riskler konusunda yöneticileri uyardı.

  Sosyal medya önemli bir mecra
  Günümüzde sosyal medya hem şirketler hem de çalışanlar için oldukça önemli bir mecra haline geldi. Akıllı telefon kullanımının artması ile birlikte her an sosyal ağlara erişebiliyor, anlık olarak düşündüklerimizi ve yaşadıklarımızı paylaşabiliyoruz. Sosyal ağların bu kadar etkin bir biçimde kullanılması zaman içerisinde şirketlerin iş yapış biçimlerinden, pazarlama stratejilerine kadar doğru bilinen pek çok şeyi değiştirdi. Hatta yeni iş tanımları ve yeni meslek grupları bile oluştu. Sosyal medya hayatımızın içine bu kadar girmişken, sosyal mecranın olumsuz etkilerini de göz ardı edemeyiz.
 
Sosyal medyada bir tweetle itibarınızdan olabilirsiniz
 
  Şirketler, markalar ve hatta kamu kurumları bir süredir sosyal medya aracılığıyla kitlelerle iletişim kuruyor. Bazı kurumlar dijital ajanslar aracılığıyla sosyal ağlarda profesyonel bir şekilde temsil edilmeyi tercih ederken, bazı kurumlarsa şirket içinde kurdukları departmanlarla sosyal medya hesaplarını yönetiyorlar. Ancak şirketin bir parçası ve marka temsilcisi olan çalışanların da sosyal medya hesaplarının yönetimine ve paylaşımlarına dikkat etmeleri gerekiyor.
 
  Doğru ve etkin sosyal medya daha etkili
  Çalışanlar tarafından doğru ve etkin kullanılan sosyal medya şirketlerin ürün ve hizmetlerine ilgiyi artırıyor ve markayı geniş kitlelerle buluşturuyor. Bu sayede marka ve müşteri arasında daha sıcak ve samimi bir iletişim ortamı oluşuyor. Ancak sosyal medya bu kadar faydalı bir mecra iken yanlış kullanıldığında da kurumların kişisel ve kurumsal itibarına zarar verebiliyor. Hatta bu yüzden işten atılanların sayısı hiç de azımsanacak gibi değil. Firmalar için sosyal medyanın risklerini sıralayacak olursak;
 
  Olumsuz marka imajı ve itibar kaybı: Sosyal medya, firmalara ürünlerini tanıtma ve hedef kitleleriyle iletişim kurma imkanı sağlıyor. Tüketicilerin yorumlarını paylaşma imkanı da sağlayan sosyal ağlar, marka ve hizmet hakkında potansiyel müşterilere bilgi de sağlıyor. Dijital ortamda yer alan yorumlar eğer pozitifse firmaya değer kazandırırken, olumsuz yorumlar marka itibarını olumsuz yönde etkiliyor.
 
  Ticari sırların ifşa olması: Çalışanların sosyal medya kullanım alışkanlıklarının bağımlılık düzeyinde olması çoğu zaman firmaları zor durumda bırakabiliyor. Gizli kalması gereken yeni bir proje veya müşterilerle ilgili gizli sayılabilecek bilgiler farkında olmadan sosyal ağlarda paylaşılabiliyor.

  Siber saldırılar: Sosyal ağların yoğun olarak kullanılması kötü amaçlı yazılımların da yayılmasına olanak sağlıyor. Pek çok firmanın sosyal medyayı risk unsuru olarak kabul etmemesi ve bu duruma karşı gerekli önlemlerin alınmaması önemli güvenlik açıklarına kapı aralıyor. Siber saldırganlar, sosyal medya üzerinden paylaştıkları linklerle zararlı yazılımları çalışanların bilgisayarlarına indirmelerini sağlıyor ve bu durum şirketlerin ağ güvenliğini tehdit ediyor.
 
Çalışanların sosyal medyayı kullanırken nelere dikkat etmesi gerekiyor?
 
- Şirket politikalarınızı sosyal medya üzerinden eleştirmeyin. Çalıştığınız şirketin ürün ve hizmetleri hakkında paylaşımda bulunurken yöneticinizin görüşüne başvurun. Dijital toplum karşısında kurumunuzu temsil ettiğinizi unutmayın.

- Sosyal medyada yorum yaparken dikkatli olun.
Kişisel ve kurumsal itibarınızı zedeleyecek yorumlar yapmaktan kaçının.

- İşinizden şikayet etmeyin, iş arkadaşlarınızı kötülemeyin. Arkadaşlarınızı küçük düşürecek tavır ve davranışlardan kaçının.

- İş arkadaşlarınızla sosyal medya üzerinden iletişim kurarken saygılı bir üslup benimseyin. Laubali konuşmalardan kaçının.

- Müşterileriniz hakkında olumsuz görüşlerinizi sosyal medyada paylaşmayın. Eğer bir sorun varsa iş arkadaşlarınızla doğrudan konuşma yoluna gidin.

- Herhangi bir sebeple işten çıkarılmışsanız eski işyeriniz hakkında olumsuz konuşmaktan kaçının. Yeni iş arayışınızda sosyal medyada sarf ettiğiniz yorumlar aleyhinizde delil olarak kullanılacaktır.
 
Gizliliğe dikkat
Şirketinizle ilgili yeni proje ve toplantı detayları gibi gizli sayılabilecek bilgileri sosyal medya hesaplarınızda paylaşmayın.

- Sosyal medyada ürün ya da hizmetleriniz hakkında paylaşılacak içerikler konusunda gerekirse yöneticinizden ya da bir iletişim uzmanından yardım alabilirsiniz.

- Sosyal medyada çalıştığınız şirket adına paylaştığınız iletilere dikkat edin. Farkında olmadan telif haklarını ihlal edebilir, kurumunuzu zor durumda bırakabilirsiniz.

- Sosyal medyada saldırgan bir tavır sergilemeyin. Kimseye sizinle aynı fikirde olmadığı için hakaret etmeyin
Bu tür paylaşımlar için Facebook’ta oluşturacağınız özel listeleri kullanabilirsiniz.

- Üzgün, kırgın ve öfkeli olduğunuz durumlarda ruh halinizi yansıtacak iletiler paylaşmaktan çekinin. Son pişmanlık fayda etmeyebilir.
 
İtibarınızı kaybetmeyin
- Siyaset, spor, din, terör, cinsellik gibi konularda yorum yaparken dikkatli olun. Kişisel itibarınızı tehlikeye atacak tavır ve davranışlardan kaçının.

- Samimi ve dürüst olun. Çalıştığınız şirket adına gerçekleştiremeyeceğiniz vaatlerde bulunmayın.
Sosyal medyada sosyal sorumluluk çalışması yaparken dikkatli olun.  Marka itibarınızı saniyeler içerisinde kaybedebilirsiniz.

- Rakip firmaların ürün ve hizmetleri hakkında olumsuz görüş bildirmeyin. Rakibinize karşı karalama kampanyaları yürütmeyin.

- Sosyal medyayı kullanırken suç işlemeyin. Sosyal medyada kabul görmüş hakaret, iftira ve nefret söylemleri vb. suç kapsamına girebilir.
 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Dursun Gündoğdu
Akıllanmayacağız... Emekli polisi teleferiğin başına getirdiler
YAZARLAR
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Çılgın Türk
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Tünektepe teleferik faciası
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Gelsin dövizler
İsa Altun
İsa Altun
Belediye başkanı olmak...
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Nasıl çıkılır bu işin içinden?
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
Nisan'da burcunuzda gerçekleşen tam Güneş tutulması ile önümüzdeki altı ay büyük bir değişim yaşayacaksınız. Bu süreçte ...
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva