Rota Lojistik, konteyner odaklı yapısı, şeffaf fiyatlandırma ve güçlü acente ağıyla ihracatçıların maliyet– zaman dengesini koruyan çözümler sunuyor. Özellikle Türkiye–Çin koridorunda Çin nakliye talebi artarken, şirket rota esnekliği ve görünürlük odaklı yaklaşımıyla öne çıkıyor.
Türkiye–Çin hattında ihracatçılar için temel beklentiler öngörülebilir transit günleri, düzenli ekipman bulunurluğu ve sürpriz masraflardan arındırılmış teklif yapısı. Rota Lojistik; Ambarlı (İstanbul), Alsancak (İzmir) ve Mersin çıkışlarıyla Shanghai, Ningbo, Shenzhen (Yantian) ve Qingdao gibi ana Çin kapılarını eşleştirerek sezon içi dalgalanmalarda bile kapasite sürekliliği sağlıyor.
Çin Nakliye, Navlun, hat/rota, sezon ve yakıt endekslerine bağlı olarak oynak bir yapıda. Rota Lojistik, teklif aşamasında THC, BAF, CAF, D/O gibi kalemleri şeffaf biçimde ayrı ayrı listeliyor; transit süreleri ise yalnızca “gün” olarak değil, aktarma limanları ve muhtemel varyasyon aralıklarıyla paylaşılıyor.
Aşağıdaki tablo, sık kullanılan çıkış–varış kombinasyonları için örnek/başlangıç FCL ve LCL aralıklarını içermektedir.
Türkiye–Çin Koridoru: Örnek Rotalar ve Başlangıç Fiyatları
Türkiye Çıkış (Şehir/Liman) |
Çin Varış (Şehir/Liman) |
Tahmini Transit (gün) |
20’DC FCL (USD) |
40’DC/HC FCL (USD) |
LCL (USD/CBM, min 1 CBM) |
İstanbul – Ambarlı |
Shanghai – Yangshan |
30–35 |
1.150–1.450 |
1.750–2.250 |
55–85 |
İzmir – Alsancak |
Ningbo – Beilun |
28–33 |
1.100–1.400 |
1.700–2.150 |
50–80 |
Mersin |
Shenzhen – Yantian |
26–31 |
1.150–1.500 |
1.800–2.300 |
55–85 |
Mersin |
Qingdao |
29–34 |
1.200–1.550 |
1.850–2.350 |
55–90 |
İstanbul – Ambarlı |
Xiamen |
30–36 |
1.200–1.600 |
1.900–2.450 |
55–90 |
Notlar:
Fiyatlar temsilidir; THC, BAF, CAF, D/O ve yerel liman masrafları dâhil değildir.
LCL için terminal ücretleri, kırma–birleştirme (CFS) masrafları değişebilir.
Tehlikeli yük, reefer ve proje yükleri için özel değerlendirme yapılır.
Denizyolu taşımacılığı doğru planlandığında maliyet–zaman–güven üçgeninde sürdürülebilir performans sağlar.
Rota Lojistik, şeffaf teklif yapısı, güçlü acente ağı, dijital takip ve saha deneyimiyle işletmelere öngörülebilir bir sevkiyat akışı sunar.
Türkiye–Çin koridorunda Çin nakliye ihtiyacı olan firmalar, yük detaylarını paylaşarak hızlı fiyat–rota alternatifleri talep edebilir.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |