Endişe büyük... Çinli üreticilerin Almanya‘yı ucuz otomobillerle doldurmaları.... Çinli otomobil üreticisi BYD'nin Avrupa'da sattığı araç sayısı hâlâ nispeten az...
Ve Almanya'da, VW'ye rakip olmayı hedefleyen bir şirket için neredeyse gülünç derecede düşük: Yılın ilk yarısında 6.323 adet satılmış; Ancak, bir önceki yıla göre yüzde 426 gibi hızlı bir büyüme kaydeden çok az üretici var...
Ya da belki daha da korkutucu? BYD bu yıl Almanya'da 50.000 otomobil satmayı planlıyor. Şirket, araçları Avrupa'ya kendi yük gemileriyle taşıyor... gemi başına 9 bin kadar.
AB Komisyonu'nun Çin'in elektrikli otomobillerine cezalandırıcı tarifeler koyması, yakında BYD için artık büyük bir sorun olmayabilir. Birkaç ay içinde, Macaristan'da Szeged’te AB'deki ilk fabrikasını açmayı planlıyor.
Almanlar gerçekten arayı kapatmaya çalışıyor. BMW, Cuma günü, tek şarjla 800 kilometre menzile sahip Yeni Sınıf'ın ilk elektrikli otomobili iX3'ü tanıttı.
Mercedes, benzer özelliklere sahip bir elektrikli otomobil olan CLA'yı tanıttı. Tek soru, Alman üreticilerin, bazı donanımlarla birlikte 70.000 €'dan fazla fiyata satılan bu modellere kaç alıcı bulacağı.
Alman Otomobil Kulübü ADAC tarafından geçen yıl yapılan bir ankete katılanların yaklaşık yüzde 60'ı bir Çin arabası almayı düşünebildiğini söylemiş.
Arabanın üzerinde BYD yazmasından pek hoşlanmıyorlar, bir Çin arabası satın alarak Almanya‘ya ve dolayısıyla bir şekilde kendilerine zarar verip vermediklerini biliyorlar ama yüzde 83’ü için belirleyici faktör fiyat. Farkı yaratan şey fiyat...
Çinli otomobil üreticileri kurnaz... AB’nin ceza tarifesi yalnızca tamamen elektrikli araçlara uygulanıyor... Tamamen elektrikli bir otomobil Çinliler için söz konusu değil...
AB'nin cezalandırıcı tarifelerinden kaçınma avantajı BYD, fuarda hibrit aracı olan station wagon'u tanıtıyor. hibrit motorlu bir station wagon. Avrupa için özel olarak tasarlanmış. Çinliler station wagon'ları sevmiyormuş ama Almanlar seviyor diye tasarlamışlar...
Fuara, BYD Başkan Yardımcısı Stella Li gelmiş... 55 yaşındaki Li‘den sektörde korkulması boşuna değilmiş. Uzun zamandır küresel otomotiv sektörünün en etkili isimlerinden biriymiş...
Li, İngiltere'de yeni otomobil pazar payının yüzde iki, Avusturya ve Portekiz'de yüzde 2,3 İspanya'da ise yüzde üç olduğunu, asıl pazarın Almanya olduğunu söylemiş. ‚‘Almanya BYD için zor ama kilit bir pazar‘ demiş...
Endişe verici diğer bir konu... Çin'de, Çinli üreticiler modellerini çok ucuza satıyormuş. Örneğin, BYD Dolphin Surf'ün fiyatı orada 22.900 avro değil, 10.000 avronun altında. 100'den fazla marka, damping teklifleriyle birbirinin fiyatını düşürüyomuş.
Uzmanlar, Alman otomobil endüstrisini, Çinli rakiplerin bu fiyat savaşını Avrupa'ya genişletmeleri durumunda daha da tehlikeli hale gelebilecekleri konusunda uyarıyor...
Bu, BYD'nin otomobil üreticilerinin ülkesi Almanlara savaş ilanı. Ve VW CEO'su Oliver Blume gibi adamlar tüm güçleriyle karşılık veriyor. Şirket, ID. Cross ve ID. Polo ile 30.000 avro altındaki fiyatlarla geniş kitlelere elektrikli otomobiller sunmak istiyor.
Ancak yönetim danışmanlığı şirketi BCG'nin yakın zamanda yaptığı bir analize göre, Çinli rakipler otomobillerini geleneksel markaların üçte ikisi ila dörtte üçü daha ucuza üretebiliyor.
Belki de çok geç. Çin'in yükselen bir diğer otomobil markası olan Xpeng'in kurucusu ve CEO'su fuarda "Fiyat savaşı tüm dünyada sürüyor, sadece Çin ile sınırlı değil," diyor... Bu muhtemelen bir tehdit olarak yorumlanabilir mi?
Sonuçta, bu yıl Avrupa'da 8.000 otomobil sattığını söylüyor. Ancak bu sayı özgüvenini zedelemiyor; tam tersine: Bu muazzam bir artış ve sadece bir başlangıç... ‘Hızlı davranarak önde kalabilirsiniz," diyor.
Almanya başarabilir mi? Başarmak zorunda... Almanya'da otomotiv endüstrisinde şu anda 770.000 kişi çalışıyor... Steve Jobs'un bir dönemler IBM hakkında söylediği ("IBM dünyanın en iyi süreç çalışanlarına sahip, ancak içeriği unuttular") sözler, Alman otomotiv endüstrisine "neredeyse kelimesi kelimesine" uygulanabilir.
"Alman otomotiv endüstrisinde, sürecin kendi başına bir amaç haline geldiği bir kültür yerleşti. Mevcut prosedürleri mükemmelleştirmeye çok fazla odaklanıldı ve ikna edici ürünler yaratma unutuldu‘ diyorlar. Şimdi harekete geçildi. VW CEOsu ‚Saldırıya geçtik‘ dedi önceki gün...
![]() ![]() |
![]() |
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |