Günümüzde vatandaşlar marketten kuyumcuya, çiçekçiden küçük esnafa pek çok alışverişi kredi veya banka kartı ile gerçekleştiriyor. Türkiye genelinde her gün ortalama üç milyon taksi yolculuğu gerçekleştiği tahmin ediliyor. Bu yolculukların yaklaşık üçte biri kartla yapılıyor. Bu da günde yaklaşık 900 bin kartlı ödeme anlamına geliyor.
İddialara göre takside kartla ödemenin komisyonu yüzde 10’u geçti. Yüzde 10'u geçen bu komisyon içinde bankaların dışında aracı fintech şirketleri ve tüm süreçlerde oluşan vergiler de yer alıyor. Yani taksinin gelir vergisini bu nedenle vatandaş ödüyor. Uzmanlara göre bu uygulama hem yasal değil hem de vergi kaybı milyarları buluyor.
Aracı kurumlar üzerinden çalışan POS cihazlarında yüzde 10'u geçen komisyonlar, kredi kartı ile ödeme yapan vatandaşlara fazladan maliyet getiriyor. Fintech sistemleriyle çalışan bu POS cihazları, ödemeyi doğrudan taksi şoförüne değil, aracı kurumun hesabına yönlendiriyor.
Vergi mevzuatına göre vergi yükümlülüğü hizmet sağlayıcıya ait olması gerekirken, mevcut uygulama bu kuralın dışına çıkıyor. Bu da hem yasal açıdan risk teşkil ediyor hem de kayıt dışılığı artırıyor. Bu durum hakkında konuşan bir vatandaş da tepki göstererek, "Geçen hafta bir taksi yolculuğunda 800 TL ödedim. Şoför, POS cihazını uzattı ve cihazda 800 girdi ama otomatik olarak 880 TL yazdı. Farkı sorduğumda, 'komisyon farkı' cevabını aldım" ifadelerini kullandı.
(Odatv.com)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |