İsrail – İran savaşında Hürmüz Boğazı’nın kapanmasıyla petrol fiyatları tavan yaptı. Böylelikle bir otomobilin deposunu doldurmak iki bin TL’yi aşarken, elektrikli araçlar tekrar ön plana geldi. Tek depo benzin maliyetinin 2 bin 500 liralara kadar gelmesiyle kullanım ömrü de merak konusu oldu.
Dünya Gazetesi'nden Ali Yıldırım'ın haberine göre, 50 litrelik bir depo, 100 kilometrede ortalama 6-7 litre seviyesinde benzin tüketirken ortalama 700 kilometre menzile sahip elektrikli araçlar da bu durum 75-80 kWs batarya kapasitesi aranıyor. Bunun evden dolumu 250 lira. Dışardan şarj etmenin maliyeti de 880 lira.
Peki, yılda ortalama 10 bin kilometre yapan bir sürücü için elektrikli araç mı yoksa dizel araç mı daha ekonomik? Bir benzinli araçta ortalama 7 litrelik bir tüketim seviyesi belirlendiğinde bunun maliyeti 36-37 bin lira arasında değişiyor.
Fakat elektrikli araçta sadece enerji maliyeti bu rakamın çok çok altında. 100 kilometrede ortalama 15 kwh tüketen bir elektrikli araçta, evden şarjın maliyeti 10 bin km’de (kw başına maliyet 3 lira) 4 bin 500 TL. Dışardan şarj ise 17 bin lira seviyelerinde.
Son dönemde adından oldukça söz ettirmeye başlayan elektrikli otomobillerde çeşitlilik de artıyor. Türkiye’de trafikteki elektrikli araç sayısı 245 bin 205’e çıktı. Yani yüzde 115 arttı. Trafikteki her bin otomobilden 15’i elektrikli oldu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |