Şirket geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada yeni “çoklu adaptif emniyet kemeri” teknolojisini yakında otomobillerinde kullanacağını açıkladı. 2026’da piyasaya sürülecek tamamen elektrikli Volvo EX60’ta ilk kez kullanılacak olan yeni emniyet kemerinin; otomobilin gelişmiş sensörlerinden gelen gerçek zamanlı veriler sayesinde hem yol koşullarına hem de yolcunun fiziksel özelliklerine göre kendini ayarlayarak güvenliği arttıracağı belirtildi.
NASIL ÇALIŞACAK
Yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, iç ve dış sensörlerden gelen verileri kullanarak korumayı özelleştirebiliyor ve kişinin boy, kilo, vücut şekli ve oturma pozisyonu gibi profillerine göre kendini uyarlayabiliyor. Örneğin, ciddi bir kazada daha iri bir yolcu için baş yaralanması riskini azaltacak daha yüksek bir yük ayarı uygulanırken, daha hafif bir kazada daha küçük yapılı bir yolcu için kaburga kırığı riskini azaltmaya yönelik daha düşük bir ayar devreye giriyor. Bu gelişmiş güvenlik seviyesi, bir kaza durumunda yolculara uygulanan kuvveti yöneten, yük sınırlayıcı profil varyasyonlarının sayısının önemli ölçüde artırılmasıyla elde ediliyor. Üstelik online yazılım güncellemeleri sayesinde tüm bu ayarlar zaman içinde de geliştiriliyor.
‘DÖNÜM NOKTASI’
Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan Volvo Cars Güvenlik Merkezi başkanı Åsa Haglund, “Dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri, otomotiv güvenliği için yeni bir dönüm noktası olacak. Bu sistem, gerçek zamanlı verileri kullanarak milyonlarca hayatı kurtarmaya yardımcı olma vizyonumuzun güçlü bir yansıması. 1959 yılında Volvo Cars tarafından icat edilen ve şimdiye kadar bir milyondan fazla hayatı kurtardığı tahmin edilen üç noktalı emniyet kemerini başka bir boyuta taşıdığımızın çok önemli bir göstergesi” ifadelerini kullandı.
3 NOKTADAN SONRA 11 NOKTAYI BULDU
Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen mevcut emniyet kemerleri ilk kez 1959 yılında Volvo’da çalışan bir mühendis olan Nils Bohlin tarafından icat edilmişti. Şirket bu icadı “açık patent” olarak tüm markaların kullanımına sunmuştu. Yıllar içerisinde gelişse de halen modern emniyet kemerlerinin temelini oluşturan bu icat, bir çarpışma sırasında emniyet kemerinin insan vücuduna ne kadar kuvvet uyguladığını kontrol etmek için yük sınırlayıcılar kullanıyordu. Volvo’nun geliştirdiği yeni emniyet kemeri ise, yük sınırlama profillerini 3’ten 11’e kadar çıkararak, olası ayar sayısını artırıp her durum ve birey için performansı optimize edecek.
(Hürriyet)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |