Muğla Ortaca'da yaşandığı belirtilen olayda, ataması yeni yapılan bir banka şube müdürünün, iş inanlarına ziyaretlerde bulunduğu, bankasına davet ettiği ve bir otel sahibi ile bir araya geldi. Bu ziyarette otel sahibi, kredi kartlarının 100 bin TL'lik limitinin düşük olduğunu söylemesi üzerine, şube müdürü ise hem kredi kartı hem de ek hesap(kredili mevduat) limitini artırabileceğini söyledi. 1 milyon TL'ye çıkartabileceğini söylemesi üzerine müşteri yanında banka memurunu arayıp talebi iletti.
"LİMİT ARTIRMA" OYUNU
Hürriyet gazetesinden Sefer Levent'in "‘Onay’lı dolandırıcılık" başlıklı yazısında belirttiğine göre otel sahibi müşteri, şube müdürü otelden ayrıldıktan sadece bir saat sonra 0850'li bir numaradan arandı. İlgili bankadan aradığını söyleyen ve müşteriye adıyla hitap eden telefondaki şahıs, iddiaya göre limit artırma talebinin olumlu karşılandığını, ancak banka aplikasyonu üzerinden onay almak zorunda olduklarını söyledi.
APLİKASYONDA TEK TEK ONAY VERDİ
Yoğun olduğu için sözlü onay vermek istese de telefonun ucundaki şahıs, otel müdürü müşteriye ısrarla aplikasyon onayı olması gerektiğini belirtti ve o aceleyle aplikasyona giren müşteri, aceleyle aplikasyondaki yeşil onay tuşlarına arka arkaya bastı. Telefonun ucundaki kişi ise sistemdeki aksaklık nedeniyle bazı onayların alınamadığını söyleyip tekrar arayacağını belirterek telefonu kapattı.
750 BİN TL BUHAR OLDU
Otel sahibi müşteri, onay aşamasının ilk evrelerinde hesap bakiyesinde bir değişiklik görmedi, ancak kendisini aynı kişinin tekrar araması ve ikinci kez aplikasyondan onaylar istemesi sonrası, önce işlem masrafı olarak 10 bin TL talep edilmesi üzerine şüphelenmeye başladı. Hesap hareketlerine bakıldığında ise önce limitinin 1 milyon TL olduğunu, ardından transferlerle 750 bin TL'nin başka hesaplara aktarıldığını fark etti.
BANKA ŞUBESİNDEYKEN DE ARADILAR
Banka müşterisi telefondaki kişiye internetinin kesik olduğunu söyleyip, kendisini yarım saat sonra aramasını istedi ve bankaya koştu. Şube müdürüne olayı anlatıp hesap hareketlerini gösterdi ve hemen hesabı bloke edildi. Tekrar arandığında ise konuşmaları şube müdürüne dinletirken, hesaptaki blokeyi gören şahıs görüşmeyi sonlandırdı.
ONAYLI DOLANDIRICILIKTA AKLA TAKILAN SORULAR
Sefer Levent, banka müşterisiyle yaptığı görüşmede internet ya da mobil bankacılık şifresi vermediğini söylediğini belirterek, şu soruları sordu:
* Müşteri şifre paylaşmadığına göre, dolandırıcılar transfer işlemini nasıl gerçekleştirdi?
* Söz konusu bankanın çalışanları dışarıya bilgi mi sızdırdı?
* Transfer işlemleri bizzat bankacılık sisteminden mi gerçekleşti?
* Banka müdürü, bölge müdürü hatta genel müdürlük müşterinin şikâyeti sonrasında nasıl bir denetim süreci geçirdi, olay yeterince araştırıldı mı?
* Olay mart sonu gerçekleşti, neden hâlâ banka müşteriye resmi bir cevap vermedi?
* Bankaya benzer şikâyetler ulaştı mı, bu münferit bir olay mı yoksa organize bir dolandırıcılık ile mi karşı karşıyayız?
* 750 bin liralık ek hesap bakiyesine bir de kredi faizi işletildiği doğru mu?
* Bankanın aplikasyonunda ONAY aşaması yeterince bilgilendirici mi? Onayın ne için olduğu net anlaşılıyor mu?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |